keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Joulu, se meni jo

Jep, joulu meni jo, mutta loma on vasta alussa. Eilen oli kyllä mukava päivä. Serkut kävi kylässä, käytiin joulukirkossa, valvottiin myöhään, käytiin joulusaunassa, herkuteltiin ja availtiin lahjoja, tietty. Mä sain mun pikkusiskon kanssa aivam mahtavan lahjan. Oisittepa te nähny mun ilmeen, kun avaan siskokullan kanssa HP:n pahvilaatikkoa. Mä en millään ois voinu uskoo, et porukat hommaa meille oman tietokoneen. Mut joo nii siin kävi. Me saatiin yhteinen läppäri. On siin vielä vähän opettelemista, mut onhan tässä aikaa. Sain mä paljon muutakin kivaa, mut en jaksa alkaa sepostaa mitään listaa. Mut siis asiasta kolmanteen, lomasuunnitelmiin. Mulla ei nimittäin niitä paljon oo, no mitä nyt parturissa käynti, uudenvuoden suunnitelmat ja cosplay puvun tekemistä äidin kaa. Siitä cosplay puvustahan mä oon kirjottanu jokusen kuukaus sitten. Sain nimittäin joululahjaks myös sellasen mekon, jonka hame osaa pystyis käyttää siin hyödyks. Nii et sellasta lomaa pukkaa. Tottakai mä oon tietty myös kamujen kaa ja sillei. Nyt kun oon saanu taas kirjotettuu pienen pätkän ajatuksiani tänne blogiin oon tooosiii ilonen.

 Mut mä kirjottelen taas pian. Luultavasti kirjoista tai jotain. (avainsana: Percy Jackson :D)

torstai 28. marraskuuta 2013

ABJD




Rakastuin tohon tyttöön ensi slmäyksellä.!
En oo taas kirjotellu hetkiseen. On taas katsokaas ollut kokeita ja kaikkea muuta touhuttavaa. Nyt sain sitten kuitenkin alotettua tän kirjoitttamisen. Aiheena ABJD harrastus, johon olen kuluneen viikon aikana höpsähtänyt ihan täysin. ABJD eli Asian Ball Jointed Doll on jo nimestä päätellen nukke harrastus. Ite oon kiinnostunu just yhistä tietyn tyylisistä nukeista ja laitttelen tonne loppuun kuvia niistä. Se nukke tyyli johon oon ihastunu on Delfit ja mun yks kaveri haluiasi ihan mielettömästi Pullip nuken. Niissä on muutamia eroja Delfit on ruumiin rakenteeltaan ihmisen mittassulteilla, ainakin noin suurin piirtein. Kun taas Pullipeilla on isompi pää ja silmät verratttuna vartaloon. Ne ei silti näytä miltään Bratzeiltä, vaikka niin ehkä tulee ton kuvauksen perusteella mieleen. ABJD nuket on hartsista tehtyjä noin jotain 30-40 cm korkeita nukkeja, joilla on pallonivelet, niin et ne voi liikkua tosi hyvinkin. Ne on tosi sulosia ja nitä myydään yleensä enkun kielisillä sivuilla. ABJD nuket on tosi kalliita, joten ei kannata säikähtää, jos jollain sivulla niiiden hinnaks sanotaan esim. 255.00 tai 540.00 dollaria. Limited nuket saattaa olla vieläkin kallimpia, koska niitähän tehdään vain tietyn verran. Ja tottakai limited nukkejen hinta saattaa myöhemmin, jollain kirppari sivuilla olla vielä hiukkasen korkeampi. Sieltä nettisivulta mistä mä oon näitä nukkeja kattonu saa tosi paljon erilaisia nukkeja. Sieltä saa myös lisäosia, erilaisia käsiä, jalkoja, korvia, sarvia ja häntiä. Eli ABJD nukeista voi tehä tosi monen  eri näköisiä. Niillehän voi tehdä meikin ja vaatteet myös itse, mutta mulla ei ole tarpeeksi itseluottamusta alkaa meikata hartsi kasvoja itse. Vaateita voisin kyllä tehdä jos osaisin. ;D

http://hartsilapset.fi/index.php

Täältä löydöt lisätietoa ABJD harrastuksesta

https://www.facebook.com/pages/Nicolles-Dreams/104447756312792

Facebook käyttäjä joka maalaa ite noiden nukkejen kasvoja.

http://www.youtube.com/user/NicollesDreams

Ja saman tyypin YouTube kanava, jossa on videoita, kun se maalaa nukkejen kasvoja.

http://eluts.com/index.php

Paikka josta mä oon katto noita nukkeja.


Vähän Lutsin Delf antimia.

Vaa niin ihana kentauri.


Mut ei mulla täs muuta. Kirjotan taas pian. Näkyillään!



torstai 31. lokakuuta 2013

Cossausta, mikä ettei

En oo taas kerinny kirjottaa pitkään aikaan, mut joo nyt kun löysin taas aikaa ajattelin sitten kirjoittaa kuulumisia. Katsudocon oli mahtava! Mä söin siellä pockyja ja kattelin kavereiden kanssa pukulainaamon muotinäytöstä ja cosplay pukukisaa. Siellä oli mukavaa olla isossa porukassa. Me ostettiin kaikkea kivaa, esim. piirrustuksia, julisteita, puikkoja, figuureja ja herkkuja, tottakai. Nyt kun aloin sitten puhua katsudoconista jatkan siitä sitten cossaukseen. Ite en oo vielä koskaan cossannu mitään, sillei ihan kunnolla. Mutta asiaan pitäisi tulla muutos, sillä aion aloittaa tekmään itse Ema Hinata (Brother Confligt) cossia. Äidin avulla tietenkin. Katos, ku mä haluaisin cossata jotakuta anime hahmoa niin, että mun ei tarvitsisi hankkia peruukkia. No tuleeko teidän mieleen kauheen montaa anime hahmoa, joilla olisi kylkiluiden tasalle olevat keskiruskeat hiukset? Ei mulle itelleni ainakaan kovin montaa. Emassa on vaa yks proplema, sillä on ruskeat silmät, ku mulla taas tosi vihreät, mut kyl tohon joku keino keksitään. Oli mukavaa kirjottaa taas pitkästä aikaa, vaikka en pitkästi kirjottanukaa. Kirjottelen toivottavasti taas pian. Näkyillään!

Tällanen puku mun pitäs saada tehtyä. Ehkä onnistuu ehkä ei. :P


torstai 26. syyskuuta 2013

Mirror dance & Katsudocon

Aloin tos just taas kattelee Vocaloid biisejä. Neon vaan niin ihania. Nii sitten kesken kaiken löysin tollasia videoit missä luki mirror dance ja siin sitte mä katoin yhen. Ja se oli ihan mahtava. Kattelin niitä sitte muutaman lisää ajankuluks. Ja llöysin samalla super söpön Vocaloid biisin, johon oli sekä mirror dance että myös kaiketi, joku alkuperänen versio. Nii mä sitte päätin, että mun on pakko laittaa ne tänne ja kertoa samalla katsudoconista. Elikkä toiseen asiaani katsudoconiin. Se on Jyväskylän Foorumissa 12-13.10 pidettävä Coni (anime, manga ja Japani "messut" tai jotain sinnepäin). Ja mä kaiken lisäsk pääsen sinne sillo 12 päivä. Oon tiiättekö nii onnelline. Ku en ollu kesällä animeconissakaan, nii tää on ihan mahtavaa. Ja nyt, ku oon sitte toitottanu tästä niin voin ihan hyvin kaitta pari linkkiä, joista löydät tietoa siitä.

Mut ensin ne videot.

Ja sitten mirror dance versio.

http://katsudocon.com/

Katsudoconin nettisivu.

https://www.facebook.com/pages/Katsudocon/375112969235038?fref=ts

Facebook sivu

http://www.askartelupuotipia.fi/tuote.php?tuote=7446

Ja tuolta voit tilata rannekkeen katsudoconiin.

Kirjottelen taas pian.
P.S.Tää anime on niin pakko kattoo.

torstai 12. syyskuuta 2013

Moikka!

Mä alan varmaa nykyään kirjottelee varmaa vähän useemmin, ku mulla on tietotekniikkaa kerran viikossa nii lopputunnista tulee sitte aina alotettua uus teksti. Tänää me harjoteltiin kymmensormijärjestelmää ja kaiketi siitä jotain hyötyäkin oli. Mut joo mä "löysin" taas vähän aikaa sitten ihanan animen. Sen nimi on La Corda D'Oro ~Primo Passo~. Siinä on 25 jaksoo, joten siinä on just sopivasti katottavaa. Ei liikaa, muttei liian vähänkään. Ja sitte tottakai mä oon löytäny myös uuden ihanan Vocaloid biisin. Sen nimi on Ah, it's a wondeful cat life ja sen esittää Gumi ja Len. Mut yks mun kaveri näytti mulle toisen version siitä biisistä. Oli seki iha hyvä mut mä tykkään enemmän siitä Megun ja Lenin esittämästä. Mut joo laitan noista kaikista linkit tähä loppuu. Mä kirjottelen taas pia. See you soon. :D



Tos on eka jakso siitä animesta. Samalta käyttäjältä löytyy loputki.



Toi on kaiketi se alkuperänen biisi.



Toi taas on se minkä  mun kaveri näytti mulle.



Ja sitte vielä kissan silmät teitä kurkkimaan. Kamu näytti tänkin. Thanks!

torstai 5. syyskuuta 2013

Pöö!

Koulut alko ja kaikki on taas normaalia. Noo on täällä jotai uuttaki esim. uuet seiskat ja valinnaiset. Mut hei anteeks ku en oo päässy kirjottaa hiiiirveeen pitkään aikaan. Kato kyl te tiedätte mitä on ku koulu alkaa. Ei kerkee tehä yhtää mitään, ku pitää tehä läksyjä ja alkaa lukee sanakokeisiin. Mut arvaatteks mitä oon saanu aikaan? Mä onnistuin piirtää muutamia kuvia. Mä laitan yhe niistä sitte tonne loppuu. Nii joo ja oon mä kerinny animeeki kattoo esim. Brother Conflightii, Free! Iwatobi swim clubia ja Kimi to bokua. Mahtavaa eikö? Mut se mua ärsyttää, et Brother Conflightii pitäs tulla joka tiistai yks jakso lisää AnimeFreak.tv:hen. Nii nyt on jo sitte tortai ja tältä viikolta ei oo vieläkää tullu uutta jaksoo. Arvaa ketuttaako? Tottakai! No ei sille kait voi mitää, ku ne jaksot on muutenki alkanu tulee myöhässä. Sit mä oon myös rakastunu yhteen Vocaloid biisiin, se on vaa nii ihana. Nii mä sit laitan siitäki linkin tai jotai toho. Siin on vähä hmm erikoset sanat, mut se on japaniks aivan ihanan kuulonen.




Täs se ny on! (Enkuks tekstitetty video ilo poistettu, joten laitoin saman mut espanjaks. Sanat löytyy varmasti jostainn ilman tuota videota.)



Ja sitte se kuva.
Mulle tulee tosta mieleen Utau no Prince-sama.


Ja vielä yks video!



Sulonen! Ite pidän just tästä versiosta.

Mut joo yritän jatkossa kirjotta vähä useemmin. Love ya. <3

maanantai 5. elokuuta 2013

Ja nyt mä sen sain!

Oon nii ilone! Mä sain iha oman yukatan! Se on sellanen tumman sininen ja siinä on valkosii kuvioita. Se on kyllä vähä iso mulle, mut ei se haittaa ku sen helman saa kyllä nostettua nii ettei se laahaa maata. Sitte mä sain myös kimonon sellasen puolipitkän. Seki on tumman sininen. Ja sitte mulla on muutama sellanen aamutakki. Se toinen on tumman punanen ja siinä on kultasii lohikäärmeitä ja toinen on turkoosi ja siinä on geishojen kuvia. Ne on molemmat aiva ihanii. Nyt ku oon saanu kerrottuu noista voin iloksenne ilmottaa että ei se siihen lopu. Mä nimittäin löysin vähän aikaa sitte kirpputorilta japanilaisia astioita, teekupin, pikku lautasen ja isomman lautasen. Niissä on kaikissa sellanen ihana vuori maisema. Just nyt mä istun autossa ja kirjotan tätä tekstiä puhelimella, joten en millään viittis kirjottaa enempää kauniista maisemista huolimatta. Mut voin laitta ehkä joskus myöhemmin kuvia noista kimonoista. Antakaa anteeks, jos on kauheesti kirjotus virheitä. Mut joo bai bai, see you soon!

sunnuntai 23. kesäkuuta 2013

Mä näin eilen YUKATAN real life!

Mä siis oikeesti näin eilen naisen, joka oli pukeutunu YUKATAAN. Mä olin kato Keuruulla Helluntalaisten juhannus konfferenssissa, nii ku olin Missio eli lähetys teltassa, nii siellä Kiinan ja Itä-Aasian pisteellä mä törmäsin siihen tyyppii. Sillä oli sellanen valkonen violettivihree kukallinen yukata, vihreä obi vyö ja viuhka. Mä olin nii ilonen. Ku miettikää ny millonka te ootte nähny Suomessa ihmisiä pukeutuneena Japanilaiseen perinne asuun. Nii ette varmaa kovin usein. Mut joo se siitä. Sori taas kerran ku en oo kirjotellu, yritän nyt kuitenki kirjotella vähä useemmin. Kiitti ku jaksatte lukee tätä blogia.

sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Huppis!

Joo, taas on kulunu ikuisuus siitä, kun viimeks kirjottelin. Oon taas katellu sikana animeja ja tehny kaikke muutaki kivaa. Tänään kattelin anime nimeltään Kotoura-san, se on ihana suosittelen lämpimästi. Kaiken lisäks siinä on vaa 12 jaksoo, just sopivan vähän, mut samalla iha liian vähän. Eikä ooki kummallista? No arvatkaa mitä oon kuolannu viimeisen kuukauden aikana? Yukataa, mä haluun yukatan! Jos joku ei tiiä, mikä yukata on niin se on toiselta nimeltään kesäkimono. Joko selkis? Se on japanilainen asu. Mut kimono ja yukata on kaks eri asiaa kimono on juhlaviin tilaisuuksiin ja se on tehty silkistä, kun taas yukata on tehty puuvillasta. Niin,että haluun yukatan. Oon lötänyki netistä yhen kivan paikan, jossa muudään yukatia. Ja ajattelin, et voisn laitta siitä linkin tänne tai jotain.

www.kimono-yukata-market.com

Ja, no tuolla on yks yukata, jonka haluaisin. Niin et tos on kuva siitä. Eikö ookin ihana?



Eipä mulla muuta. Kirjottelen taas joskus.
私はすぐに再度書き込みを

lauantai 30. maaliskuuta 2013

Taas pitkästä aikaa.

Niin taas pitkästä aikaa kirjottelen, ku en oo aikasemmin kerinny/viittiny/keksiny kirjottamisen aihetta. Kato ku oon innostunu kattomaan animeja AnimeFreak.tv:stä (kiitos HymynaamaZero tästä ihan mahtavasta netti osoitteesta). Siellä on ihan mahtavia animeja ja kaiken lisäksi niitä on ihan sika paljon. Nii ja sitten kun alkaa kattoo jotain ihanaa sarjaa ni ei millään malta lopettaa. Unohin muute sanoa, et ne animet on joko enkuks puhuttuja tai tekstitettyjä. Niin, että tuota kannattaa olla hyvä enkussa niin niistä ymmärtääki jotain. Nyt mä sitte voisinki kertoa ihan siitä minkä takia taas tulin bloggaamaan. Katsokaapas, kun mä sain tänään sellasen manga piirtokirjan. Siis sellasen TopModelin tyylisen, jossa on ihmisten vartalo, kasvot ja hiukset valmiina ja sitte niille pitää, vaan piirtää vaatteet. No mä oon kerinny tekee siihe vaan kolme luonnosta, joista 1 ja puol oon väriittäny. Mutta siitä yhestä tuli aika hieno niin ajattelin laittaa sen tänne ja kun en oo aikasemmin oikein vielä kunnolla piirtäny mangaa niin voisittte kertoo siitä mielipiteenne (jos suinkin jaksatte). Tsau!




Joku maalari se kait on ku on iha maaliläikkien peitossa.

tiistai 19. helmikuuta 2013

It's time for MANGA!: Karin (anime)

Moi!

Mua on pyydetty laittaa, tänne tietoja yuotube käyttäjistä, joilla on anime sarjoja enkuks tekstitettyinä. Joten äsken ku kattelin blogeja huomasin, että It's time for MANGA! blogissa oli hyvä juttu, juts samasta aiheesta ja ajattelin linkata sen tänne.

http://www.youtube.com/watch?v=M_U0Y2azGOQ&list=HL1361289059

Tos on sitte vielä pari muuta sarjaa.

Tokyo MewMew enkuks tekstitettynä.

http://www.youtube.com/playlist?list=PLD3192A2EEE3395AA

Save me! Lollipop puhuttu enkuks

http://www.youtube.com/watch?v=dnvVM19xVN4&list=PL04D611CC06467142&index=1

Romeo X Juliet puhuttu enkuks

http://www.youtube.com/watch?v=Wl-WLS3f81w&list=PLF5B33E1B70F47085

Mermaid melody (Pichi Pichi Pitch) enkuks tekstitettynä

http://www.youtube.com/watch?v=M_U0Y2azGOQ&list=HL1361289059

Eipä muuta. Heippis!

lauantai 9. helmikuuta 2013

Vähä kirjailijoit

Moikkis!

En oo taas kuukauteen kirjotellu mitään. Hupsis! Mut nyt vois korjata aisan. Tänään oli mahtava päivä. Oltiin kato kodalla laskemas mäkee. Laitan tänne nyt sitten listan hyvistä kirjailioista.

  • L.J.Smith
  • Cathy Hopkins
  • Mary Hogan
  • Stephenie Meyer
  • Tessa Gratton
  • Maggie Stiefvater
  • Annukka Salama
  • Annina Holmberg
  • Mats Strandberg
  • Finn Zetterholm
  • Holly Goldberg Sloan
  • Jordan Sonnenblick
  • Veera Laitinen
  • Terhi Rannela
  • Krestin Gier
  • Beth Revis
  • Kirsti Kuronen
  • P.C.Cast & Kristin Cast
  • Elina Rouhiainen
  • Helen Dumore

Tässähän näitä kirjailijoita nyt tuli. Eips täs muuta, ku yritän kirjotella tulevaisuudessa vähä useemmi. Heippis!

keskiviikko 2. tammikuuta 2013

2013 ja K-pop

No nyt on sitten vuosi 2013, joten onnellista uutta vuotta (vähän myöhässä, mutta kuitenkin). Mä  näin aivan mahtavan ilotulituksen, se kesti varmaan 7 minuuttia. Se oli oikeesti tosi hieno. Niin ja sitten mä katoin Asian music awardsia. Se on siis sellanen aasialainen musiikki gaala. Siellä esiinty kaikkii aasialaisia yhtyeitä, kuten Big bang, Super junior ja Psy tottakai. Vähän harmitti ku 2NE1 ei ollu siellä, eikä myöskään Girls generation. Mut joo, yks mun kaveri pyys listaa K-poppi yhtyeistä ja mulle tuli mieleen et voisin laittaa sen tänne. Joo tos on joitakin ja ne ei oo paremmuus järjestyksessä, koska mä pidän niistä kaikista ja tos on vaan murto osa.

  • 4minute
  • 2NE1
  • Kara
  • A-Pink
  • Brown eyed girl
  • Sistar
  • Big bang
  • Super junior
  • D-Dragon
  • T-Ara
  • Orange Caramel
  • Hyuna
  • Psy
  • SECRET
  • f(x)
  • Shinee
  • Wonder Girls
  • BoA
  • Girl's day
  • EXID
  • Fivestar
  • Teen top
  • Beast

Ja tuhansii muita, ku katoi noita Yhtyeitä löysin tiiätteks koko ajan lisää. Niitä on mahdotonta listata kaikkia. Mut hei jos löydätte noita kuunnellessa, joitain super hyvii nii laittakaa tietoi. Ja sit viel yks juttu, youtube kättäjä nimeltä Hoyasbaby on suomentanu joitain (moniakin) K- poppi biisei, joten kandee käydä kattoo.Tos on yks niistä Hoyasbabyn suomentamista biiseistä BoA:n Copy & Paste.


http://www.youtube.com/watch?v=noycop1wOXM