 |
| Rakastuin tohon tyttöön ensi slmäyksellä.! |
En oo taas kirjotellu hetkiseen. On taas katsokaas ollut kokeita ja kaikkea muuta touhuttavaa. Nyt sain sitten kuitenkin alotettua tän kirjoitttamisen. Aiheena ABJD harrastus, johon olen kuluneen viikon aikana höpsähtänyt ihan täysin. ABJD eli Asian Ball Jointed Doll on jo nimestä päätellen nukke harrastus. Ite oon kiinnostunu just yhistä tietyn tyylisistä nukeista ja laitttelen tonne loppuun kuvia niistä. Se nukke tyyli johon oon ihastunu on Delfit ja mun yks kaveri haluiasi ihan mielettömästi Pullip nuken. Niissä on muutamia eroja Delfit on ruumiin rakenteeltaan ihmisen mittassulteilla, ainakin noin suurin piirtein. Kun taas Pullipeilla on isompi pää ja silmät verratttuna vartaloon. Ne ei silti näytä miltään Bratzeiltä, vaikka niin ehkä tulee ton kuvauksen perusteella mieleen. ABJD nuket on hartsista tehtyjä noin jotain 30-40 cm korkeita nukkeja, joilla on pallonivelet, niin et ne voi liikkua tosi hyvinkin. Ne on tosi sulosia ja nitä myydään yleensä enkun kielisillä sivuilla. ABJD nuket on tosi kalliita, joten ei kannata säikähtää, jos jollain sivulla niiiden hinnaks sanotaan esim. 255.00 tai 540.00 dollaria. Limited nuket saattaa olla vieläkin kallimpia, koska niitähän tehdään vain tietyn verran. Ja tottakai limited nukkejen hinta saattaa myöhemmin, jollain kirppari sivuilla olla vielä hiukkasen korkeampi. Sieltä nettisivulta mistä mä oon näitä nukkeja kattonu saa tosi paljon erilaisia nukkeja. Sieltä saa myös lisäosia, erilaisia käsiä, jalkoja, korvia, sarvia ja häntiä. Eli ABJD nukeista voi tehä tosi monen eri näköisiä. Niillehän voi tehdä meikin ja vaatteet myös itse, mutta mulla ei ole tarpeeksi itseluottamusta alkaa meikata hartsi kasvoja itse. Vaateita voisin kyllä tehdä jos osaisin. ;D
Täältä löydöt lisätietoa ABJD harrastuksesta
Facebook käyttäjä joka maalaa ite noiden nukkejen kasvoja.
Ja saman tyypin YouTube kanava, jossa on videoita, kun se maalaa nukkejen kasvoja.
Paikka josta mä oon katto noita nukkeja.
Vähän Lutsin Delf antimia.
 |
| Vaa niin ihana kentauri. |
Mut ei mulla täs muuta. Kirjotan taas pian. Näkyillään!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti